Tomb raider 5-Chronicles
Történet:
ROME
Elõször meglátogatjuk Rómát, azon belül a Colosseumot, és egy barlangrendszert. Ez a rész felfogható a tréningpályának is (ami egyébként az elõzõ részhez hasonlóan bele van építve az elsõ pályába), leginkább kapcsolókat fogunk húzogatni, de a fejezet végén vár néhány combosabb ellenfél is! Itt egyébként találkozunk régi ismerõsökkel, Pierre és Larson vadászik ránk (illetve késõbb mi rájuk) már az elsõ részben is szerepeltek. A bölcsek kövét kell megszereznünk.
1. pálya: Streets of Rome
2. pálya: Trajan's markets
3. pálya: The Colosseum
RUSSIA
Szibériába találjuk magunkat, egy orosz bázis belsejében, illetve egy elsüllyedésre ítélt tengeralattjáróban. Ez már komolyabb fejezet lesz, a tárgyak gyûjtögetése, és kombinálása kerül elõtérbe, majd teszünk egy utat a tenger fenekén, tehát a szokásos "mindjárt megfulladok" rész is szerepel. A végzet dárdáját kell megszerezni.
4. pálya: The base
5. pálya: The submarine
6. pálya: Deepsea dive
7. pálya: Sinking submarine
BLACK ISLE
A tinédzser Larával fogunk vad szellemûzésbe kezdeni. Ez talán a játék egyik legérdekesebb része, mivel a három pályát tökéletesen fegyvertelenül kell végigjátszani! Persze itt nem lesznek erõs ellenfelek, tehát inkább az agyunkat kell használni. Találkozunk egy démonnal (egy felakasztott ember képében), aki megkér, hogy hozzuk vissza a szívét, majd utunk során találkozunk szerzetes-szellemekkel, láthatatlan csontvázakkal, farkasemberekkel, impekkel, és végül, de nem utolsósorban egy démon által megszállt vad kozák lovassal, akinek kedvenc szórakozása Dunstan atyát ütögetni.
8. pálya: Gallows tree
9. pálya: Labyrinth
10. pálya: Old mill
VON CROY’S INDUSTRIES (VCI)
Ez a játék legszebb, egyben legnehezebb fejezete. Egy hatalmas épületben fogunk tevékenykedni, hogy megszerezzük azt az 'Iris' nevû érdekességet, amiért a negyedik rész elején „mesterünk” majdnem otthagyta a fogát! A pályák nagy részén csöndben kell haladni, sõt, van, amikor kúszva, nehogy az automatikus gépágyúk észrevegyenek. Sõt, lesz egy rész, mikor az egyetlen fegyverünk a kloroformos zsebkendõ lesz! A játék vége felé aztán bedurvul, egy helikopter kezd majd lövöldözni ránk, androidok jönnek üdvözölni, ráadásul egy gázkamrában is kell futkosni! Itt kapunk egy segítõt is, Zip a headset-ünkön keresztül dumál, de ez is inkább hangulatfokozó, mint tényleges segítség.
11. pálya: The 13th floor
12. pálya: Escape with the Iris
13. pálya: Red alert!
Pisztolyok
Lara két legmegbízhatóbb segítõtársa, limitálatlan tölténnyel. Kis tüzelõerõ.
Revolver
Erõteljes kézifegyver, igen hasznos, ha lézerrel van ellátva.
Uzi
Az emberi ellenfeleknél ütközik ki a legjobban, hogy mennyire hasznos! Gyors, erõs, a muníció is elegendõ.
Shotgun
Nagy a tüzelõereje közeli célponton. Kétféle töltényt is kapunk hozzá: piros dobozosat, mely a „normális” adag lövéséért felel, és egy kék dobozosat, aminek valamivel nagyobb az ereje.
Desert Eagle
Egy szingli pisztoly, de nagyon erõteljes. Nehezebb ellenfelekhez ajánlott.
HK-Gun
Nagyon klassz fegyver, az ereje kb. akkora, mint a Tomb Raider 2-ben az M-16-nak. 3 fajta töltényt kapunk hozzá. Alapból lézeres, így a legkiválóbb vele fejbe lõni az ellent.
Lézerfény
Saját kezûleg is becélozhatjuk az ellenfeleket, akár zoom-olhatunk is. A Desert Eagle-vel és a Revolver-rel lehet csak kombinálni.
A JÁTÉK 2000-BE KÉSZÜLT!